تلگرام اینستاگرام آپارات لینکدین 021-42724 شماره تماس

شرکت کرمان موتور


شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) 

در اسفند ماه سال 1373 تاسیس و همان سال تحت شماره 111476 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است . دفتر مرکزی شرکت در کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج واقع و هدف از تاسیس شرکت به موجب ماده 2 اساسنامه عبارتست از :

ساخت، مونتاژو فروش اتومبیل سواری و ارائه خدمات بعد از فروش محصولات.
انجام هرگونه عملیات و اقدام تجاری و فعالیتهای مربوط که به طور صریح، ضمنی و یا تقسیم در رابطه با اهداف پیش بینی شده باشد.


این شرکت با استفاده از نیروهای مجرب اقدام به جذب و آموزش نیروهای جوان در داخل و خارج کشور نمود و با جدیت فراوان خط تولید خودرو دوو سی یلو را در کارخانه تولیدی واقع در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید ایجاد و مونتاژ و تولید این خودرو را آغاز نمود. این مهم با فراهم کردن کلیه امکانات در مراحل جوشکاری بدنه، رنگ و تزئینات نهایی در کارخانه به مرحله عمل درآمد. شرکت کرمان موتور با استفاده از نیروهای مجرب و متخصص توانست در سال 1375 خط تولید دوو سی یلو را راه اندازی نماید. این شرکت در سال 1379 خط تولید مدلی دیگر از خودروهای شرکت دوو یعنی ماتیز را راه اندازی نمود و این خودرو را که تمام مراحل تولید آن در داخل انجام می شد به بازار عرضه کرد.
پس از خرید کارخانجات دوو توسط GM آمریکا مدیریت جدید "جی ام دوو" به دلیل تحریم آمریکا از ادامه همکاری با شرکت کرمان موتور خودداری نمود.
مهمترین استراتژی شرکت در این شرایط قرارداد با شرکت لیفان در سال 86 و تولید خودروی لیفان 520 بود که در سال 87 روانه بازار شد. بعد از آن لیفان 520 آی به بازار عرضه گردید که با استقبال کم نظیری روبه رو شد . پس از آن شرکت کرمان موتور در راستای جلب نظر مشتریان و گرفتن قسمت بیشتری از بازار خودرو در اواخر سال 89 لیفان620 با موتور 1.6 لیتر را تولید و روانه بازار نمود. شرکت کرمان موتور به منظور تکمیل سبد محصولات خود خودروی شاسی بلند X60 را درسال 91 تولید و عرضه کرد و میتوان آن را یکی از پر فروش ترین های بازار در کلاس خود نامید. در مراحل بعد لیفان X60 اتومات به جمع خودروهای پرطرفدار اضافه گردید .

از مهمترین استراتژی های دیگر شرکت، قرارداد با یکی از بزرگترین شرکتهای خودروساز چینی به نام شرکت جی ای سی در سال 88 بود که حاصل آن تولید خودرو J3 در سال 92 بود که پس از آن J5 اتومات با موتوری قوی تر و امکاناتی بیشتر به این خانواده پیوست. با توجه به استقبال بی نظیر مشتریان  از خودروی j5 در اواخر سال 93 خودروی s5 که یک خودروی دیگر شاسی بلند از شرکت JAC می باشد به بازار عرضه گردید . این اولین خودروی تولید در ایران است که دارای گیربکس 6 دنده دستی با موتور 2000 cc توربو می باشد . از دیگر پروژه های شرکت کرمان موتور در سال 94 خودروی Lifan X50 بودکه در دو مدل CVT و دنده معمولی به بازار عرضه گردید . این خودرو Cross over (نیمه شاسی بلند) با هدف توجه به گروه مشتریان جوان، طراحی و عرضه گردیده است که در نوع خود در بازار ایران رقیب ندارد . همچنین در این سال محصول s5 و متعاقبا s3 با گیربکس اتوماتیک و سطح امکانات بیشتر عرضه گردید.

از دیگر محصولات پیشرفته کرمان موتور خودروLifan 820  بود که پس از عرضه به بازار به دلیل مزیت قیمتی و قدرت موتور آن با موفقیت بی سابقه ای همراه شد.
 یکی از مهمترین دستاوردهای شرکت کرمان موتور در سال 95 امضای قرارداد  همکاری با شرکت هیوندای کره جنوبی و با فاصله کمی پس از برداشته شدن تحریم ها علیه ایران بود که عرضه سه خودروی i10 و i20 و Accent ماحصل این همکاری محسوب می گردند. لازم به یاداوری است شرکت کرمان موتور بدلیل تولید این سه محصول و عرضه سایر مدل های هیوندای چون النترا، سوناتا، توسان، سانتافه، آزرا مقام نخست فروش هیوندای را در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 97 کسب نمود.
مسئولین و دست اندر کاران شرکت کرمان موتور به پشتوانه تجارب خود در این سالها، توسعه و گسترش تولیدات خود را همگام با تکنولوژی روز جهان مدنظر قرار داده اند و تا دستیابی به این هدف از پا نخواهد نشست. جلب رضایت و اعتماد کامل مشتریان، هدفی است که شرکت کرمان موتور را مصمم نموده علیرغم فشارهای داخلی و تحریم های بین المللی ضمن حفظ و بهبود مداوم کیفیت، همگام با پیشرفتهای نوین علمی در صنعت خودروسازی، سازمان خود را تعالی بخشیده و زمینه های مناسب جهت رشد و شکوفایی استعداد ، توسعه روحیه کار تیمی، همدلی و مشارکت عمومی تمامی کارکنان در کلیه فعالیتهای موثر بر کیفیت را ایجاد نماید. به همین منظور این شرکت تصمیم به استقرار سیستم مدیریت کیفیت نموده تا علاوه بر ایجاد تعهد به بهبود مستمراثربخشی آن، اهداف کمی و کیفی خود را بر این اساس تنظیم و بازنگری نماید.شرکت کرمان موتور نوآوری و توسعه فناوری و منابع را به لحاظ کمی و کیفی از رسالتهای خویش دانسته و فعالیتهای خود را در راستای توسعه سازمان و گروههای کاری وابسته، با پایبندی به حفظ محیط زیست سالم برنامه ریزی و اجرا می نماید.