تلگرام اینستاگرام 021-44985757-8 شماره تماس

روایت کوتاه بازدید از مجموعه کرمان موتور

عصرخودرو- سید حسین مرعشی در خاطرات خود گفته است، اوایل دهه هفتاد داخل هلیکوپتری که وظیفه داشت من را به همراه کیم مدیرعامل وقت دوو به محل سرمایه‌گذاری این شرکت که بعدها ارگ جدید بم نام‌گذاری شد ببرد، تلاش کردم تمام فاصله ۱۹۰ کیلومتری بر فراز کویر خشک کرمان را آن‌قدر حرف بزنم که احیاناً فکر نگاه کردن به پایین به ذهن همراهم خطور نکند.

عصرخودرو- سید حسین مرعشی در خاطرات خود گفته است، اوایل دهه هفتاد داخل هلیکوپتری که وظیفه داشت من را به همراه کیم مدیرعامل وقت دوو به محل سرمایه‌گذاری این شرکت که بعدها ارگ جدید بم نام‌گذاری شد ببرد، تلاش کردم تمام فاصله ۱۹۰ کیلومتری بر فراز کویر خشک کرمان را آن‌قدر حرف بزنم که احیاناً فکر نگاه کردن به پایین به ذهن همراهم خطور نکند. این تیزهوشی سید حسین مرعشی در آن روز موجب شد، چند سال بعد ارگ جدید بم به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعت خودرو معرفی شود و امروزه برای بیش از ۷ هزار نفر در مرز کویر لوت تحت عنوان گروه صنعتی کرمان خودرو شغل ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» البته گروه صنعتی کرمان را شاید بتوان بدشانس‌ترین گروه خودرویی کشور نیز دانست، شرکتی که بیش از 80درصد نیروی‌ها تعلیم‌دیده‌اش را در زلزله بم از داست داد و مجبور به تعلیم دوباره تعداد زیادی از نیروی جدید تازه‌کار، آن‌هم در یکی از محروم‌ترین مناطق کشور شد.
اما امروزه گروه صنعتی کرمان از تعداد زیادی شرکت‌های فعال در صنایع مختلف که معمولاً مرتبط با صنعت خودرو ایجادشده است، که یکی از آن‌ها که این روزها فعال‌ترین هم هست، کرمان موتور نام دارد و که بیش از 4000 نفر را تنها در ارگ جدید مشغول به کار کرده است.
کرمان موتور در سال‌های اول کارخود را با تولید خودرو دوو آغاز و بعد از تغییراتی که در سهامداران این شرکت رخ داد، همکاری خود را با شرکت لیفان و خودرو لیفان 520 آغاز کرد، خودرویی که برخلاف دوو سیلو و ماتیز نتوانست  نظر مثبت خریداران به خود جلب کند. اما در ادامه مدیران کرمان موتور تلاش کردند و با انتخاب‌های کارشناسی شده توانستند ضمن تولید دیگر محصولات باکیفیت برند لیفان و عقد قرارداد دیگری با JAC  با تولید و فروش 46 هزار خودرو در سال گذشته خود را به‌عنوان سومین خودروساز کشور مطرح کنند، جایگاهی که کرمان موتور به دلیل رکود بازار و از سوی دیگر نزدیک بودن اجرای برجام، باید تلاش زیادی را برای از دست ندادن آن به خرج دهد.
این موضوعی که امیرحسین یزدانی معاونت بازاریابی و فروش کرمان موتور به‌خوبی به آن واقف است و می‌گوید:"شک نداشته باشید در صورت ورود خودروسازان اروپایی و حتی آمریکایی بازهم چینی‌ها حضور پررنگی در بازار کشورمان خواهند داشت و به نظر می‌رسد برگ برنده آن‌ها عرضه خودروهای جدید باقیمت‌های پایین‌تر از رقبا باشد.
وی که در نشست خبری در حاشیه بازدید خبرنگاران از خط تولید این شرکت صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه کرمان موتور منطقی‌ترین قیمت‌گذاری را در میان خودروهای چینی بازار ایران و حتی رقبای دیگر خود دارد گفت:" نمی‌توانیم در مورد آینده قیمت محصولات خود پیش‌بینی داشته باشیم زیرا هرروز نوسانات نرخ دلار و تغییرات در بازار اتفاق می‌افتد اما درمجموع تلاش می‌کنیم محصولات خود را باقیمتی معقول راهی بازار کنیم."
معاون فروش و بازاریابی کرمان موتور در بخش دیگری از سخنان خود درباره همکاری دوباره با فولکس‌واگن نیز گفت:"یکی از گزینه‌های همکاری فولکس‌واگن در بازار ایران کرمان موتور است و در حال مذاکره هستیم، ضمن اینکه تاکنون بیش از 2000 رزومه درخواست نمایندگی برای شرکت فولکس‌واگن از سوی ایرانی‌ها ارسال‌شده است، اما هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست."
وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر محصولات این شرکت حدود 20 درصد داخلی سازی شده‌اند، گفت:"بر اساس الزامات وزارت صنعت هرساله باید داخلی سازی محصولات بیشتر شود و ما نیز در همین راستا تا حد امکان از قطعه سازان داخلی خود در تولید محصولات خود استفاده می‌کنیم."

social-icoبه اشتراک بگذارید : telegram-ico facebook-ico google-ico twitter-ico linkedin-ico

مطالب مرتبط